2012. június 5., kedd

Casio ProTrek PRG-240 2/2

Eltelt az a bizonyos néhány hét, hát folytassuk a saját tapasztalatokkal...

Az óra mindennapos hordása, 2 sátrazós-túrázós bevetés és egy külföldi kiruccanás után összegyűlt némi tapasztalat. A funkciói a gyakorlatban is beváltak. A főkijelzőn mutatott légnyomásváltozás grafikon elég jó időjárás előrejelző.

Fő kijelző és a légnyomásváltozás grafikonja - némileg javul az idő
A földrajzi helyzet beállítása után képes bármilyen dátumra -alapértelmezetten az adott napi- napfelkelte és napnyugta időpontokat kijelezni. Ez nem csak terepen hasznos, hanem hosszabb távú tervezésnél is. Az iránytű elég pontos.
Mivel az óra napenergiával működik, nincs benne elem. Így próbál ott spórolni az energiával, ahol tud. Bekapcsolható például a Power Saver üzemmód, ekkor sötétben az óra bizonyos idő után kikapcsolja a kijelzést, ami gombnyomásra vagy ha fényt érzékel, azonnal visszatér. További okosság, hogy a háttérvilágítást nem engedi bekapcsolni, ha világos van, sötétben azonban még automatára is állítható - ekkor az óra megnézésének tipikus mozdulatára a kijelző magától felvillan, beállítástól függően 1 vagy 3 másodpercre.

Világosban erre nem lehet rávenni... okos!
Napkelte és napnyugta - szegmensekkel grafikusan is jelezve, 24 órás formátumban
Iránytű - északhoz képest épp 255°-kal tér el, WSW, azaz nyugat-délnyugat irányba nézek
A beépített barométer képes a mért légnyomás érték alapján földrajzi magasságot számítani. Ez kalibrálás nélkül 10-15% hibával terhelt. Ehhez tudni kell, hogy bár a légnyomás és a tengerszint feletti magasság között egyértelmű kapcsolat van, a légnyomás az időjárással együtt változik. Ez azt okozza, hogy ugyanott más és más magassági értéket számít az óra, ha változik az idő. Ennek kiküszöbölésére lehet kalibrálni a barométert, mégpedig a valós földrajzi magasság megadásával, amit pl. a GPS kiköp nekünk. Azon a területen az elkövetkező napokra így jelentősen lecsökkenthető a mérési pontatlanság.

A bükki túra egy pillanata - bal felül a magasságváltozási grafikonnal
Egyetlen negatívum, hogy a gyári gumiszíja még megszokás után is kényelmetlen. Némi kutakodás után ara jutottam, hogy a spéci kialakítás miatt csak egy konverter segítségével lehet bármilyen 22 vagy 24 mm széles gyöngyvászon szíjat rátenni. A konverter Angliából már meg is érkezett, a 24 mm széles fekete, ZULU szíj pedig Amerikából próbál éppen eljutni hozzám.

Összességében nagyon meg vagyok elégedve az órával, mindenkinek tudom ajánlani!
Én itt vettem meg, egy hétvégi 20%-os akcióban: PRG-240, timecenter.hu

Bármi kérdésnek vagy hozzáfűznivalónak van itt alant egy rublika, örülök, ha belepiszkítasz!

12 megjegyzés:

  1. Jó a cucc,élőben is izgalmas volt megnézni.Imádni valóak ezek a high-tech kütyük!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó óra, egy apróság hiányzik nekem, ha rádiójel vezérlés lenne még benne ezen az áron,akkor gondba lennék :). Tudom van ilyen is a Casionak, de nagyon drága.
    Sok örömöt kívánok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jókívánságot! :) Nem bánnám, ha tudná, de nem is hiányzik nekem. Érdekes azonban, hogy 20-30 ezer forinttal drágábbak azok a modellek, amik egy olyan funkcióval tudnak többet, ami benne van némely 3000 forintos órában. Persze érthető, jó üzletpolitika. Ami az árát illeti, azon a hétvégén 52 volt, nem tudtam otthagyni!

      Törlés
  3. Remek óra, ha lakatlan szigetre vetődik az ember, talán ez a legideálisabb, hiszen nem kell elemet cserélni benne, sem a szerkezetet karbantartani :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem egyszer lesz alkalmam letesztelni ott. :)

      Törlés
  4. Egy külföldi barátomtól kaptam titánszíjas-biztonsági csatos kivitelben de sajnos beállítás útmutató hiányában bajban vagyok az iránytű bekalibrálásával és néhány apróbb funkció beállításával.Ha tudnál segíteni egy magyar nyelvű útmutatóval az sokat segítene.Előre is köszünüm. e-mail - lakat88@pannonmail.hu

    VálaszTörlés
  5. Üdv!
    Pont a héten szereztem be én is egy ilyet. Most bukkantam rá erre a cikkre, és látom a képen, hogy neked kék a háttérvilágítás, viszont nekem zöld, és nem is olyan erős, mint amilyen neked. Ez mi miatt lehet szerinted? Nincs kellőképpen feltöltődve? Az indikátor azt mutatja, hogy 1. szinten van... nem értem :/ A neon is alkalmas arra, hogy töltse az akkumulátort? Még arra lennék kíváncsi, hogy ha ma péntek van, akkor miért mutat a kijelzőn THU feliratot? Azt hozzá kell tennem, hogy minden be van állítva. És még annyit kérdeznék, hogy ilyen ZULU szíjat csak külföldről lehet beszerezni? Nagyon érdekelne engem is, mert hasonló a véleményünk a szíjjal kapcsolatban... :/
    Előre is köszönöm a segítségedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A háttérvilágítás csak rosszul látszik. A neon is tölti az órát, de természetes fénnyel kevesebb ideig kell. A thu felirat tuti rossz beállítás miatt van.Cserébe egy magyar nyelvű útmutatót átdobnal a mangaekszer@gmail.com email címre. Köszi

      Törlés
  6. Jó, h mindenki azt mondja a casioknak van a neten magyar útmutatójuk. 2 nap után feladom a keresést.. valaki segítsen prg 240-1 hez keresek. Köszi

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok. Kaphatnék egy útmutatót én is valakitől?240/1-hez. lajosderecskei@gmail.com
    Köszönettel.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok. Kaphatnék egy útmutatót én is valakitől?240/1-hez. lajosderecskei@gmail.com
    Köszönettel.

    VálaszTörlés